DISTRIBUIȚI
Idei de afaceri la țară - Marius Grădinaru

Aproape 200 de meșteri populari sau antreprenori din Alba, Bistriţa-Năsăud, Constanţa, Cluj, Dolj, Ialomiţa, Iaşi, Ilfov, Vaslui şi Vâlcea și-au înscris ideile de afaceri la țară, la concursul de finanțare MADE IN RURAL, organizat de Fundația World Vision România.

Cele mai bune planuri de afaceri din sectorul non-agricol vor fi premiate luna aceasta, cu câte 10.000 de lei.

Dintre aceștia, ideile a 152 de meșteri vor fi desemnate câștigătoare.

Planurile de afaceri vizează revigorarea meşteşugurilor populare, dar răspund şi nevoilor economice şi sociale cu care se confruntă comunitățile în care locuiesc.

“Încurajarea antreprenoriatului rural vine în întâmpinarea problemelor de natură economică pe care le au comunitățile de la țară și, simultan, combate fenomenul muncii în străinătate, departe de familie. Proiectul MADE IN RURAL susține meșteșugarii din satele României să învețe să-şi transforme talentul într-o sursă de venituri constante, care să le schimbe viața în bine”, au explicat reprezentanții Fundației World Vision România.

Marius Grădinaru, din comuna Cepleniţa, judeţul Iaşi, este un exemplu în acest sens. Talentul de a lucra cu lemnul şi l-a perfecţionat în copilărie ajutându-şi tatăl în atelierul din gospodărie. Marius a dus, însă, pasiunea mai departe şi, cu ajutorul cunoştinţelor dobândite la cursuri şi a premiului câştigat, și a transformat-o într-o afacere de succes.

În această primăvară, stimulat de participarea la curs, Marius a reuşit să contacteze un comerciant din Marea Britanie cu care a negociat timp de câteva luni condiţiile contractuale. Astăzi, Marius este furnizor al companiei britanice pentru care realizează mici obiecte de artizanat ce sunt ulterior distribuite iubitorilor de handmade de pretutindeni.

“Stăteam şi aşteptam să vină oamenii din sat să-mi bată la poartă. Acum ştiu că nu aşa se fac banii. E nevoie de planificare şi de căutarea permanentă de noi parteneri şi clienţi. Cursul de antreprenoriat mi-a schimbat complet perspectiva asupra muncii mele”, a povestit Marius Grădinaru.

Marius Grădinaru nu este singurul participant la proiect care vede acum lumea cu alţi ochi. Printre câştigătorii concursului sunt mulţi antreprenori care au înţeles că prima premisă a unei afaceri profitabile este să răspundă unei cerinţe a pieţei şi s-au orientat mai ales către domeniul serviciilor, aproape inexistent în majoritatea comunităţilor rurale.

Astfel, doljenii şi-au propus să deschidă frizerii acolo unde acestea nu mai există de ani de zile, iar vasluienii să ofere educaţie antreprenorială tinerilor, dar şi să planifice nunţile şi festivităţile din comunitate. Vâlcenii vor readuce în vogă atelierul de reparaţii încălţăminte şi îşi vor ajuta consătenii inaugurând un centru de copiere şi traducere a documentelor.

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Recomandările editorilor GreatEconomy:

1 COMENTARIU

  1. si eu ma gindesc la o instalatie mica de acopetire electrochimica in chimpia romana ca nu exista niciuna intre bucuresti si constanta,na refer la cuprare nichelare si cromare

LĂSAȚI UN MESAJ