DISTRIBUIȚI
Școala de șoferi: mai puțin de 40% dintre cursanți iau permisul

Aproape 350.000 de români au susţinut anul trecut, pentru prima dată examenul auto. Dintre aceștia, doar 130.000 l-au şi promovat, ceea ce reprezintă un procent de 37%.

Potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), la finalul anului trecut,  numărul românilor din țară, cu permis de conducere a ajuns la 6,9 milioane de persoane.

Cei 350.000 de români care au vrut să-și ia permisul de conducere au investit în cursurile școlilor de șoferi cu 21 de milioane de lei mai mult în 2014 decât în 2013, când cifra de afaceri a tuturor furnizorilor de cursuri de şofat era de 136 de milioane de lei, relatează zf.ro.

Cifra de afaceri a fost realizată de cele aproape 1.200 de şcoli de şoferi, cât existau anul trecut în România, pe o piaţă de cursuri dedicate aspiranţilor la titlul de conducător auto în valoare de 157 de milioane de lei, după cum arată datele Ministerului de Finanțe.

Dintre acestea, 936 erau active, iar aproximativ 400 deţineau 80% din piaţă, ceea ce indică o fragmentare puternică în rândul antreprenorilor care şi-au propus să facă bani din cursurile de şofat.

Cel mai mare jucător de pe piaţa de şcoli de conducere (pilotaj) este compania Auto Reflex din Satu Mare, care anul trecut a avut afaceri de 4,8 milioane de lei, în creştere cu 1,4 milioane de lei faţă de anul trecut, potrivit Ziarului Financiar.

În topul celor mai mari 25 de şcoli de şoferi de pe plan local există companii care fac, de fapt sau în principal, bani din turism (Casito Turism), service auto (Autostart) sau din servicii de taxi şi de închiriere de maşini (Autogeneral).

Dacă acest articol v-a fost util, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Recomandările editorilor GreatEconomy:

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ