DISTRIBUIȚI
Mileniali
Milenialii sunt mult mai atenti la alimentele consumate

Când vine vorba despre produsele cumpărate din magazin, generaţia tânără, numită „Milenialii”, verifică pe etichetă nutrienții, E-urile, aditivii, zaharurile şi glutenul, se arată într-un studiu realizat timp de doi ani.

Potrivit studiului, milenialii se opresc asupra produselor care reușesc să convingă prin informația conținută de etichetă.

Această categorie de public alege să consume mai puțin comparativ cu generația anterioară, incluzând în meniu produse care par „mai sigure” comparativ cu altele.

Milenialii: a mânca mult este o lipsă de control care generează riscuri 

Alegerea milenialilor vine, pe de-o parte, ca urmare a convingerii conform căreia „a mânca mult este o lipsă de control care generează riscuri”. Pe de alta, este evitată astfel risipa alimentară.

De asemenea, milenialii optează pentru mâncarea realizată din ingrediente a căror proveniență este cunoscută, arată studiul calitativ desfășurat pe o perioadă de doi ani, în interiorul comunității online create, moderate și coordonate de EXACT & WaveTree.Zero.

Discutând între 2016 şi 2018 cu această categorie de public despre obiceiurile de consum, stilul de viață, experiențele căutate etc, s-a constatat că mediul rural este perceput ca principalul furnizor de alimente sănătoase.

„Există astfel un control originii produselor”, afirmă Elena (32 ani), participant la studiu.

„Sunt alimentele copilăriei noastre, nu conțin substanțe care să creeze reacții adverse”, mai spune aceasta.

Unde își fac milenialii cumpărăturile 

Pe de altă parte, Milenialii consideră că susțin comunitatea prin cumpărarea de alimente de la piață ori direct din gospodăriile țăranilor, acest fapt generând și un sentiment de apartenență la grup.

În viziunea Milenialilor, mâncarea sănătoasă este cea în care știi exact ce pui și cum o prepari. Astfel, consumul de mâncare gătită a fost menționat de participanții la studiu de fiecare dată când s-a discutat despre alimentația sănătoasă.

Milenialii preferă bucătăria internaţională şi meniuri variate

Milenialii optează pentru meniuri variate, bucătării internaționale, mâncare experimentală.

„Ei sunt în căutare de ingrediente noi și posibilități noi de a le combina. Totuși, acești mileniali sunt mai degrabă followeri, preferând să mănânce ceea ce mănâncă și ceilalți, influențați de
preferințele și alegerile grupului”, declară Lăcrămioara Loghin, Managing Director Exact Business Solutions.

Milenialii, adepții gătitului

Gătitul este perceput ca o oportunitate de a învăța și exersa abilități noi, demonstrând că sunt la curent cu ultimele tendințe.

25% dintre mileniali ascultă la RADIO sfaturi despre nutrităție și sănătate

Milenialii decid ce mănâncă abia după ce se informează. Înainte de a încerca un aliment sau un preparat nou, ei au nevoie de recomandări ale experților sau influencerilor. Informațiile căutate nu se limitează doar la rețete și aprecieri, ei vor să cunoască și alte detalii precum ustensile folosite, ingrediente, condimente, calorii etc.

Cine îi influențează pe mileniali 

Alegerile mai pot fi influențate de familie și grup de prieteni. Milenialii au încredere în opiniile celor apropiați, ale celor cu care se aseamănă sau cu care rezonează.

Conform studiului cantitativ reprezentativ la nivel urban, realizat pe 1030 de respondenți, 1 din 4 mileniali români ascultă la radio sfaturi despre sănătate și nutriție. De remarcat este însă și dorința de a putea beneficia de rețete și sfaturi culinare prin intermediul aceluiași canal, 1 din 10 manifestându-și dorința în acest sens.

Informația este parte a studiului calitativ realizat timp de 2 ani (2016-2018) de EXACT & WaveTree.Zero, la inițiativa Kiss Fm.
Metodologia utilizată în realizarea cercetării a fost una nouă – comunitate online cu 200 de membri, care au discutat zilnic despre valorile, credințele, convingerile care le ghidează viața și acțiunile. Explorarea a avut și o componentă cantitativă, fiind măsurate pe un eșantion reprezentativ la nivel urban (1030 de respondenți) alegerile făcute de acest target, atunci când ne referim la socializare, tehnologie, obiceiuri de consum, stil de viață etc.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ