DISTRIBUIȚI
Batonul copilăriei, o afacere de succes

Doi ingineri electronişti au făcut o afacere de succes, din ciocolata de casă, un desert preparat pe vremuri de mame și bunici.

În 2001, cei doi au înființat la Sibiu un atelier de ciocolată de casă, la care lucrau 12 angajați. Azi, Batonul copilăriei ajunge în țări din Europa, în Canada și America.

Fabrica de la Şura Mică a avut anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 2 milioane de euro, cu un profit de aproximativ 10-11%.

„Am început foarte modest, cu o ciocolată de casă care îmi plăcea de când eram copil şi cu care în primii ani am avut rezultate slăbuţe”, a afirmat Ioan Stânea, manager general şi unul din cei doi asociaţi ai firmei, citat de adevarul.ro.

Alături de Gheorghe Pristavu, om de afaceri din Câmpulung Muscel, Stânea a crescut afacerea încet, încet. De la cei 12 angajaţi cu care au pornit iniţial, au ajuns astăzi la aproape 70.

În 2005, au schimbat rețeta

„În 2005 a venit al noi în firmă doamna Florina Braulik (actualul director general adjunct, n.r.) şi de atunci am început să modificăm reţetele, pur şi simplu am spus că nu mai contează preţul prea mult, contează calitatea produselor şi ne-am bazat pe calitate, am ocolit zona în care concureanţa noastră dădea cu camioanele şi luau înapoi jumătate şi aşa încet încet ne-am făcut o piaţă”, a adăugat Stânea.

Pentru că gustul batonului era acelaşi cu cel al ciocolatei făcute acasă de mame şi bunici, o colegă a venit cu sugestia să-l boteze ”batonul copilăriei” iar ideea a fost mai mult decât inspirată.

Produsul a devenit un brand, fiind astăzi cel mai cunoscut şi cel mai bine vândut din portofoliul fabricii.

Batonul copilăriei, 20% la export

Pe lângă Batonul copilăriei, în fabrica de la Sibiu se mai produc și nuga Cindrel, prăjitura Şureanca, salam de biscuiţi, foile lica sau prăjiturile asortate.

O dată cu creșterea numărului de produse, firma şi-a dezvoltat reţeaua de distribuţie, iar în prezent, produsele ajung în fiecare judeţ al ţării, în magazine mai mici dar şi în 3 mari lanţuri de hypermarketuri.

Și asta în timp ce la export pleacă 20% din producția realizată la Sibiu.

Cele mai mari vânzări se înregistrează în Europa, acolo unde sunt mari comunități de români, în țări precum Italia, Spania, Germania, Suedia, Franţa, Cipru sau Anglia.

Reţeta este una fără aditivi, şi se folosesc doar coloranţi naturali.

„Aditivi nu folosim, doar un singur element pe care îl băgăm sub limitele admise, un antimucegai care apare şi pe etichetă, în toate produsele, e singurul, coloranţi toţi sunt naturali, cacao îi dă culoarea practic, laptele e de cea mai bună calitate”, a spus Florina Braulik, citată de adevarul.ro.

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Recomandările editorilor GreatEconomy:

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ