DISTRIBUIȚI
Sinaia

O companie publică, cu capital integral de stat, a făcut un business profitabil, revigorând turismul într-una din cele mai vechi stațiuni montane din România.

Este vorba despre compania de stat Transport Urban Sinaia, care administrează un patrimoniu în valoare de aproximativ 35 de milioane de euro, respectiv pârtiile de Ski Sinaia și instalațiile de înzăpezire artificială, Gondola Sinaia, Transport Public Sinaia, Bike Resort Sinaia, parcările publice Sinaia și facilităţi sportive Sinaia.

La acestea se adaugă administrarea Telescaunului Soarelui și Babyski Pârtia Nouă.

Transport Urban Sinaia a raportat pentru primul semestru al acestui an performanțe financiare net superioare celor din aceeași perioadă a anului trecut.

Ca urmare a unor condiții meteorologice favorabile și a prelungirii sezonului de ski până în luna mai, compania de stat a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 68% în prima jumătate a anului acestuia față de primul semestru din 2014, de la 2.037.959 de lei la 3.423.787 de lei.

“Dacă ne referim exclusiv la sezonul de iarnă (ianuarie-mai 2015), cele trei instalații de transport pe cablu operate de Transport Urban Sinaia (Gondola Sinaia, Telescaunul Soarelui și Babyski Pârtia Nouă) și mașinile de bătut zăpada cu care amenajăm și întreținem toate pârtiile ce compun celebrul domeniu schiabil de mare altitudine din Sinaia au consolidat o creștere de peste 90% a veniturilor față de cifrele din aceleași cinci luni din 2014”,  a spus Bogdan Fălcescu, director general al Transport Urban Sinaia.

Ritmul accelerat de creștere a încasărilor s-a păstrat și după încheierea sezonului de sporturi de iarnă.

Gondola, utilizată și de pasionații de ciclism

Și asta în condițiile în care  gondola Sinaia este cea mai căutată instalație de transport pe cablu în sezonul cald și printre puținele din România care funcționează pe tot parcursul anului.

Gondola Sinaia este utilizată de pasionații de mountain biking pentru pistele din cadrul Bike Resort Sinaia și de turiștii care vin sau revin la Sinaia în afara sezonului de ski.

Ca atare, în prima jumătate din 2015, Gondola Sinaia a adus încasări cu 95% mai mari decât cele înregistrate în primele 6 luni ale anului trecut.

“Dincolo de majorarea veniturilor pe toate liniile de business, creșterea cu 160% a profitabilității pe care a înregistrat-o compania în primul semestru din 2015 față de perioada echivalentă din 2014 se datorează și politicii de eficientizare a investițiilor și control asupra costurilor pe care mi-am asumat-o împreună cu colegii mei. Trecerea de la 420.539 de lei profit net în prima jumătate a anului trecut la 1.094.941 de lei în primele șase luni ale anului acestuia ne va permite continuarea investițiilor strategice pentru dezvoltarea turistică a zonei”, a adăugat Bogdan Fălcescu.

Primul pas este construirea tronsonului de telegondolă dintre Cota 1.400 și Cota 2.000, proiect care este deja în faza de execuție.

De asemenea, în următoarea perioadă, va fi dat în folosință un sistem modern de înzăpezire artificială a pârtiilor de altitudine de pe domeniul schiabil Sinaia care este deja finalizat și se va lucra intens la amenajarea și deschiderea unor pârtii noi.

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Recomandările editorilor GreatEconomy:

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ