DISTRIBUIȚI
Top cele mai fabricare mașini din România

Cele mai fabricate mașini în România. În luna octombrie, industria constructoare de mașini din România a produs 30.421 de autovehicule, cu 27,6% mai puțin decât în aceeași lună din 2014.

Astfel,  în primele zece luni ale anului 2015, producția totală de mașini a fost de 328.776 de unități, în scădere cu 0,2% comparativ cu perioada similară din anul trecut, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de de Automobile.

Dintre acestea, 286.789 de autovehicule au fost produse de către Dacia și 41.987 de către Ford.

Volumele cele mai mari le-au înregistrat modelele:

  • Dacia Duster, din care, în aceste 10 luni din 2015 au fost fabricate 141.278 unități (cu 0,8% mai mult puțin comparativ cu aceeași perioadă a anului 2014),
  • Dacia Logan (62.277 unități, în scădere cu 9,4% față de aceeași perioadă a anului 2014),
  • Dacia Sandero (48.436 unități, cu 29,5% mai mult decât in 2014),
  • Ford B-MAX (41.987 unități, cu 8,5% mai puțin decât în 2014),
  • Dacia Logan MCV (34.798 unități, cu 0,3% mai puțin decât în 2014).

Top cele mai exportate mașini

Cu cele 301.580 unităţi exportate în primele 10 luni ale anului 2015, s-a înregistrat practic același volum (-0,1%) cu cel din perioada similară din 2014.

Cel mai exportat model în primele 10 luni din 2015 a fost Dacia Duster (135.155 unități, respectiv +1,4% față de aceeași perioadă din 2014), urmat de Dacia Logan (48.191 unităţi, în scădere cu 16,6% față de 2014), Dacia Sandero (43.760 unităţi, +33,7%), Ford B-MAX (41.804 unități, -8,7%) și Logan MCV (32.670 unități, +1,1%).

De asemenea, aproximativ 92% din producția națională realizată în aceste 10 luni din 2015 a fost exportată, procent similar cu cel care se înregistra și anul trecut după 10 luni.

La autoturisme, după 10 luni din 2015 top-ul pe mărci este condus de către Dacia, cu 27.986 de unități (35,1% din total piață), urmată de Volkswagen cu 7.960 unități (10%); Skoda 7.245 unităţi (9,1%); Ford 4.991 unităţi (6,3%); Renault 4.832 unități (6,1%); și Opel, 2.953 unităţi (3,7%).

Pe modele, cu cele 13.379 unități livrate, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele 10 luni ale anului 2015, urmat de Dacia Duster, cu 5.366 unități, Dacia Sandero, cu 4.926 unități, Skoda Octavia, 3.298 unitați și Dacia Logan MCV, cu 2.612 unități.

Toate celelalte consemnează creșteri, unele chiar semnificative (Clasa MPV +45,7%; SUV +29,6%; Clasa C, care reprezintă aproape jumătate din piață +16,9%; Clasa F +12,6%).

In funcţie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piața cu o pondere care, la 10 luni, ajunge la 53,3%, în continuă scădere, însă, de la începutul anului 2015 (în ianuarie, motorizările diesel reprezentau 67,4% din piață) și mai mică decât cea din perioada ianuarie-octombrie 2014 (55,3%).

In ceea ce privește autoturismele hibride sau electrice, în primele 10 luni ale acestui an au fost vândute 411 de autoturisme noi (din care 25 electrice 100%), comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, când au fost vândute 182 unități (din care doar 6 erau electrice 100%).

Care sunt cele mai căutate culori

In funcție de culoarea preferată, în aceste prime 10 luni, cele mai multe autoturisme noi vândute au fost de culoare albă (35,1%), urmate de cele gri (22,2%) și cele albastre (17,4%).

După clasificarea în funcție de țara de proveniență a autoturismelor, 33,1% sunt de proveniență autohtonă, 17,4% sunt import Germania; 10% din Cehia; 7,8% din Spania și 7,4% din Franța.

In acest context, vânzările de autoturisme din producția autohtonă au crescut, în aceste 10 luni din 2015, cu 26,5% față de aceeași periodă din 2014, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creștere mult mai mică, respectiv de 11,2%.

Pe ansamblul pieţei, livrările totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) au înregistrat, în primele 10 luni ale anului 2015, o creștere de 17,7% faţă de aceeași perioadă a anului trecut.

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ