În doar câțiva ani, România a ajuns un producător european important de biciclete, devansând țări precum Franța.
Forţa de muncă ieftină şi bine calificată a făcut ca România să se situeze în prezent pe locul al șaselea la nivel european, în ceea ce privește producția de biciclete.
Datele Asociaţiei Industriei Europene a Bicicletelor, citate de Digi24.ro, arată că pe primul loc în Europa, la producția de biciclete se află Italia, cu 2,72 milioane de vehicule produse anual.
Italia este urmată de Germania, cu 2,1 milioane și Polonia, cu o producție anuală de 991.000 de biciclete.
Pe locul al patrulea se situează Bulgaria, cu 950.000 de biciclete produse, urmată de Olanda, 850.000 de bucăți și România, cu o producție anuală de 820.000 de biciclete.
Printre micii producătorii de biciclete din România se numără și Andrei Botescu, care şi a înregistrat o marcă veche de biciclete la OSIM. Destinată odinioară copiilor, bicicleta a căpătat acum un aspect urban.
„Jantele le luăm din Italia, spiţele din Germania, cauciuri din Cehia, apoi mergem să facem roţile pe o linie din Ungaria, asamblarea o facem la noi, mai ales partea de reglaj”, a explicat Andrei Botescu, reprezentantul unui producător local de biciclete.
Cu această formulă, reușește să vândă anual 2.500 de biciclete asamblate manual şi ar vrea chiar să deschidă o linie de producţie.
La nivel industrial însă, în ultimii trei ani, producţia de biciclete s-a dublat după ce investitorii străini şi-au deschis afaceri în România.
În România se vând anual doar 370.000 de biciclete, cu un preţ mediu de 125 de euro. Și asta spre deosebire de Olanda , unde se vinde anual 1 milion de biciclete.
Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.
Recomandările editorilor GreatEconomy:
- A fost lansat dispozitivul care ne îmbunătățește somnul
- TOP. Companiile de asigurări cu cele mai multe plângeri din partea clienților
- Locuri de muncă pe vase de croazieră. Salarii de mii de dolari și pentru cei fără experiență
- Idei de afaceri. Cum reușește un român să le vândă flori grădinarilor olandezi
- Telefonul cu autonomie de 20 de zile, lansat în România